Jak skutecznie wykorzystać E-mail Marketing w Gastrona.pl?
1. Definicja
2. Forma
3. Struktura bazy danych
4. Korzyści
5. Koszt
1. Definicja
E-mail marketing (E – mailing) obejmuje wszelkie działania marketingowe, w których wykorzystuje się pocztę elektroniczną w dotarciu do Klienta. Za pomocą E – mailingu można prowadzić kampanie reklamowe, przesyłać newslettery, biuletyny informacyjne czy sprzedawać produkty on – line. E – mailing jest efektywną i tanią metodą dotarcia do klienta z przekazem reklamowym i bardzo dobrą formą sprzedaży. E – mailing pomaga utrzymać więź z odbiorcą, buduje zainteresowanie produktem i pozwala na prowadzenie korzystnej polityki informacyjnej.
Dlaczego tak rzadko jest stosowany?
Przyczyną może być niedostateczna znajomość tego narzędzia. Poniżej przybliżymy Państwu zalety i potrzebę stosowania właściwej formy E – mailingu. Skuteczność tego narzędzia wymaga dużego doświadczenia, zarówno w dobraniu odpowiednich tematów, jak również stworzenia chwytliwego i wywierającego odpowiedni skutek przekazu. E – mailing za zgodą jest skuteczną alternatywą dla e-mailingu niechcianego – spamu. Gastrona.pl służy Państwu doświadczeniem w przygotowywaniu skutecznych kampanii e-mailingowych oraz opracowywaniem wyników kampanii.
2. Forma
Przekaz reklamowy w E – mailingu może być ubrany zarówno w zwykły tekst jak też w kolorowe, animowane prezentacje.
O sukcesie przekazu e-mailowego decyduje:
- zaprezentowanie odbiorcy elementu, który zwróci jego uwagę na treść e – maila;
- przejrzysta i atrakcyjna propozycja inspirująca odbiorcę do podjęcia decyzji o skorzystaniu z usług czy nabyciu towaru.
E – mailing musi być wykonany bez narażenia Firmy zlecającej na obniżenie wizerunku wśród odbiorców z rynku Horeca tzn. restauratorów i hotelarzy. W temacie e – maila musi być zawarta informacja o korzyściach – np. informacja o specjalnym rabacie, aktualnych promocjach, nowych produktach itp. (nie może być utożsamiany ze spamem).
Ponadto wysyłka E – mailingu powinna być wykonywana okresowo i ściśle powiązana np.: z wprowadzaniem nowych produktów, wystawianiem się Firmy zlecającej na targach (musi podtrzymywać więź z odbiorcą).
E – maile wysyłane w imieniu Firmy zlecającej będą mieć tzw. małą wagę, aby nie stanowiły zbyt wielkiego obciążenia łącza internetowego adresata. W przypadku rozbudowanej graficznie informacji przekazywanej w e – mailu portal Gastrona.pl tworzy prezentację na swoim serwerze, a w e – mailu zamieszcza krótką informację zachęcającą do zapoznania się ze szczegółami. Wysyłka e – maili jest przeprowadzana wyłącznie z ofertą Firmy zlecającej (nie będzie łączona z inną ofertą ani informacją). Łączenie ofert jest dopuszczalne w biuletynach, ale Gastrona.pl dba o to, żeby nie łączyć ofert konkurencyjnych firm. W e – mailu powinny być zawarte kompletne dane teleadresowe, łącznie z linkami do strony www, e – mailami przedstawicieli handlowych, itp.
E – mailig ma również na celu zaktywizowanie: kanałów dystrybucji i przedstawicieli handlowych.
Reasumując, E – mailing obejmuje:
- kolorowy szablon z tekstem, grafiką i zdjęciami;
- informacje o ofercie, nowościach, wydarzeniach;
- linki (odsyłacze) do dedykowanej strony w portalu Gastrona.pl lub do strony Firmy zlecającej;
- zachęta z informacją o promocji, rabatach lub nagrodach.
Wysyłka e – maili wykonywana jest w pełni legalnie, portal Gastrona.pl posiada zezwolenia od swoich subskrybentów (hotelarzy, restauratorów, firm) na przesyłanie im treści informacyjnych i reklamowych.
E – mailing może być wysyłany do wszystkich subskrybentów na terenie całego kraju, lub regionalnie, np. przy okazji wystawiania się Państwa firmy na targach regionalnych, sponsorowania imprez kulinarnych – pokazów, konkursów, degustacji, itp.
3. Struktura bazy danych
Zasadniczą częścią skutecznej kampanii jest dobór właściwej grupy docelowej, w którym ważną rolę odgrywa ścisła współpraca, właśnie z Państwem jako Zleceniodawcą kampanii. Korzystamy z bazy Użytkowników, których profil odpowiada Państwa potrzebom (największa baza Horeca). Możemy bardzo precyzyjnie dobrać grupy docelowe.
E – mailing można bardzo skutecznie targetować. Przy wykorzystaniu kilku kryteriów jest on skuteczniejszy od tradycyjnego E – mailingu.
Ważna jest jednak jakość adresów.
Baza e – maili portalu Gastrona.pl składa się z adresów do właścicieli, osób zarządzających i decyzyjnych w restauracjach i hotelach. Pozyskana jest legalnie poprzez bezpośrednie kontakty: telemarketingowe, na zjazdach stowarzyszeń, podczas targów, pokazów i konkursów. Posiadamy zgodę na wysyłanie Ofert e – mailem.
Właściciel portalu Gastrona.pl prowadzi jeszcze inne portale branżowe: www.polishrestaurants.pl, www.polishhotels.pl, www.hotelmanager.pl, co pozwala na bardzo szeroki dostęp do osób związanych z branżą.
Zasięg branżowej bazy e – maili portalu Gastrona.pl jest największy z możliwych. Jest to wyspecjalizowana grupa Użytkowników, podzielonych bardzo szczegółowo według województw, typów obiektów, wielkości obiektów czy zajmowanych stanowisk.
Oto przykładowy podział obiektów noclegowych, gastronomicznych i firm obsługujących ten rynek. Do każdego obiektu/lokalu posiadamy kontakt do osoby decyzyjnej. Nasza baza zawiera osobiste e – maile pracowników firm z rynku Horeca, których tu nie prezentujemy: jest ich ok. 214.116 (stan na dzień 24 czerwca 2015 roku).
a) Obiekty noclegowe (stan na dzień 24 czerwca 2015 roku):
Województwa |
E-mail |
Rodzaj obiektu |
E-mail |
Rodzaj obiektu |
E-mail |
dolnośląskie |
1.684 |
dom wycieczkowy, turystyczny |
782 |
pensjonat |
2.115 |
kujawsko-pomorskie |
1.014 |
gospodarstwo agroturystyczne |
1.398 |
pensjonat ** |
205 |
lubelskie |
918 |
hostel, hotelik |
586 |
pensjonat *** |
132 |
lubuskie |
718 |
motel |
766 |
pensjonat **** |
7 |
łódzkie |
868 |
hotele |
3.484 |
sanatorium, uzdrowisko |
222 |
małopolskie |
2.178 |
hotele ** |
1.076 |
villa, rezydencja, apartament |
1.163 |
mazowieckie |
1.453 |
hotele *** |
1.050 |
zamek, pałac, dwór |
129 |
opolskie |
627 |
hotele **** |
268 |
nie przypisane |
2.479 |
podkarpackie |
1.049 |
hotele ***** |
53 |
|
|
podlaskie |
748 |
ośr. konferencyjno - rekreacyjny |
497 |
|
|
pomorskie |
1.576 |
ośr. rekreacyjno - wypoczynkowy |
1.672 |
|
|
śląskie |
1.342 |
zajazd |
811 |
|
|
świętokrzyskie |
711 |
|
|
|
|
warmińsko-mazurskie |
938 |
|
|
|
|
wielkopolskie |
1.144 |
|
|
|
|
zachodniopomorskie |
1.927 |
|
|
|
|
Razem |
18.895 |
b) Lokale gastronomiczne (stan na dzień 24 czerwca 2015 roku):
Województwa |
E-mail |
Rodzaj obiektu |
E-mail |
dolnośląskie |
3.427 |
bar |
5.097 |
kujawsko-pomorskie |
1 685 |
fast food
|
1.768 |
lubelskie |
2.129 |
cukiernia |
1.345 |
lubuskie |
1.280 |
kawiarnia |
1.855 |
łódzkie |
2.024 |
gospoda |
378 |
małopolskie |
2.694 |
karczma |
410 |
mazowieckie |
4.484 |
zajazd |
710 |
opolskie |
1.429 |
pizzeria |
1.669 |
podkarpackie |
1.221 |
sushi bar |
309 |
podlaskie |
902 |
klub |
333 |
pomorskie |
3.159 |
night club |
65 |
śląskie |
2.855 |
pub |
1.582 |
świętokrzyskie |
938 |
restauracja |
10.795 |
warmińsko-mazurskie |
1.376 |
restauracja ** |
979 |
wielkopolskie |
2.363 |
restauracja *** |
1.045 |
zachodniopomorskie |
2.440 |
restauracja **** |
268 |
|
|
restauracja ***** |
53 |
|
|
catering |
2.388 |
|
|
stołówka |
653 |
|
|
dom weselny |
1.671 |
|
|
nie przypisane |
1.038 |
Razem |
34.406 |
c) Firmy (stan na dzień 24 czerwca 2015 roku):
Województwa |
E-mail |
dolnośląskie |
347 |
kujawsko-pomorskie |
202 |
lubelskie |
80 |
lubuskie |
76 |
łódzkie |
231 |
małopolskie |
450 |
mazowieckie |
1.429 |
opolskie |
62 |
podkarpackie |
88 |
podlaskie |
80 |
pomorskie |
300 |
śląskie |
384 |
świętokrzyskie |
39 |
warmińsko-mazurskie |
93 |
wielkopolskie |
626 |
zachodniopomorskie |
156 |
Razem |
4.643 |
4. Korzyści z zastosowania e-mailingu:
- państwa przekaz reklamowy, oferta, informacje handlowe trafią do osób decyzyjnych;
- zostanie wzbudzona potrzeba posiadania/zakupu Państwa produktów czy usług;
- zaktywizowany zostanie dział handlowy Państwa Firmy oraz kanały dystrybucji;
- dla wzmocnienia akcji portal Gastrona.pl opublikuje dodatkowo felieton informacyjny na Stronie Głównej www.Gastrona.pl. Felieton może mieć taką samątreść jak E – mailing. Felieton jest bardzo dobrze „widoczny” w wyszukiwarce Google.pl jak też podnosi pozycjonowanie Państwa strony www we wszystkich wyszukiwarkach internetowych;
- wzmocniony zostanie wizerunek Firmy, jako firmy nowoczesnej, wykorzystującej nowe narzędzie w sposób świadomy;
- po każdym wysłaniu E – mailingu, otrzymacie Państwo raport zawierający dane adresowe odbiorców.
5. Koszt
Cena za wysyłkę jednego e – maila do Użytkownika portalu Gastrona.pl wynosi 0,50 PLN. Ostateczną cenę wysyłki E – mailingu ustalamy w oparciu o informację, do jakiej grupy E – mailing miałby być wysłany, czy istnieje możliwość powtórzenia wysyłki w ramach tej samej ceny w krótkim czasie. Wtedy też udzielamy ewentualnego rabatu.
Mam nadzieję, że przedstawione informacje przekonały Państwa o możliwościach E – mailingu. Pozostaje nam życzyć udanych kampanii reklamowych!
Tak, Gastrona.pl jest liderem na rynku Horeca …
Pozdrawiam,
Sławomir Grzyb
Dyrektor Zarządzający
502 392 206
slawomir.grzyb@gastrona.pl
Publikowanie, modyfikowanie i kopiowanie zawartości strony lub jej części bez zgody właściciela portalu jest zabronione.