Oszczędzamy czas, redukujemy koszty, zwiększamy Państwa zyski ...

Dziś jest:
27.04.2025
niedziela
Wybierz serwis
Nowe produkty i usługi
Strona główna
Informacje biznesowe
Twoja kariera
Giełda pracy
Giełda ogłoszeń
Zapowiedzi
Targi i wystawy
Hotele w Polsce
Konkursy i pokazy
Restauracje w Polsce
Mistrz poleca - Przepisy
Serwis hotelarski
Filmy Gastronomiczne
HACCP
5555 porad
Alkohole
Forum ekspertów
Forum dyskusyjne
Akademia Gastrony
Katalog produktów
Katalog firm
Prezentujemy obiekty
Stowarzyszenia i organizacje
Wydawnictwa branżowe
Katalog firm
Dodaj firmęnew!
Ostatnio dodane firmy
Urządzenia i sprzęt
Smoker
Kaleta Chłodnictwo Prz...
Testo
Winterhalter Polska
LabelFresh
iPOS
LSI Software
Chef Mate
Grill Kamado
expondo
Artykuły spożywcze
Pizzola
Cukiernia M&K
Debic
Barry Callebaut
BOBOQ POLAND
Heinz Polska
Elmak
Baziółka
Frogut
Belfood
Podział branżowy firm
Urządzenia i sprzęt
Profesjonalne zmywarki
Zmywarki do restauracji
Zmywarki do gastronomii
Sprzęt barmański
Wyposażenie gastronomii
Wyposażenie hoteli
Wyposażenie restauracji
Sprzęt gastronomiczny
Urządzenia gastronomiczne
Meble hotelowe
Piece konwekcyjno – parowe
Chemia do restauracji
Odzież i tekstylia
Chemia do gastronomii
Meble nierdzewne
Meble gastronomiczne
Artykuły spożywcze
Sosy i marynaty do gastronomii
Warzywa mrożone do gastronomii
Makarony dla gastronomii
Kawa dla gastronomii
Artykuły cukiernicze
Artykuły piekarnicze
Przyprawy gastronomiczne
Owoce morza
 Pomoc,  Poczta
Informacje biznesowe
Skuteczny e - mailing do Restauracji


Jak skutecznie wykorzystać E-mail Marketing w Gastrona.pl?

1. Definicja
2. Forma
3. Struktura bazy danych
4. Korzyści
5. Koszt

1. Definicja

E-mail marketing (E – mailing)
obejmuje wszelkie działania marketingowe, w których wykorzystuje się pocztę elektroniczną w dotarciu do Klienta. Za pomocą E – mailingu można prowadzić kampanie reklamowe, przesyłać newslettery, biuletyny informacyjne czy sprzedawać produkty on – line. E – mailing jest efektywną i tanią metodą dotarcia do klienta z przekazem reklamowym i bardzo dobrą formą sprzedaży. E – mailing pomaga utrzymać więź z odbiorcą, buduje zainteresowanie produktem i pozwala na prowadzenie korzystnej polityki informacyjnej.

Dlaczego tak rzadko jest stosowany?

Przyczyną może być niedostateczna znajomość tego narzędzia. Poniżej przybliżymy Państwu zalety i potrzebę stosowania właściwej formy E – mailingu. Skuteczność tego narzędzia wymaga dużego doświadczenia, zarówno w dobraniu odpowiednich tematów, jak również stworzenia chwytliwego i wywierającego odpowiedni skutek przekazu. E – mailing za zgodą jest skuteczną alternatywą dla e-mailingu niechcianego – spamu. Gastrona.pl służy Państwu doświadczeniem w przygotowywaniu skutecznych kampanii e-mailingowych oraz opracowywaniem wyników kampanii.


2. Forma

Przekaz reklamowy w E – mailingu może być ubrany zarówno w zwykły tekst jak też w kolorowe, animowane prezentacje.

O sukcesie przekazu e-mailowego decyduje:

  • zaprezentowanie odbiorcy elementu, który zwróci jego uwagę na treść e – maila;
  • przejrzysta i atrakcyjna propozycja inspirująca odbiorcę do podjęcia decyzji o skorzystaniu z usług czy nabyciu towaru.


E – mailing musi być wykonany bez narażenia Firmy zlecającej na obniżenie wizerunku wśród odbiorców z rynku Horeca tzn. restauratorów i hotelarzy. W temacie e – maila musi być zawarta informacja o korzyściach – np. informacja o specjalnym rabacie, aktualnych promocjach, nowych produktach itp. (nie może być utożsamiany ze spamem).

Ponadto wysyłka E – mailingu powinna być wykonywana okresowo i ściśle powiązana np.: z wprowadzaniem nowych produktów, wystawianiem się Firmy zlecającej na targach (musi podtrzymywać więź z odbiorcą).

E – maile wysyłane w imieniu Firmy zlecającej będą mieć tzw. małą wagę, aby nie stanowiły zbyt wielkiego obciążenia łącza internetowego adresata. W przypadku rozbudowanej graficznie informacji przekazywanej w e – mailu portal Gastrona.pl tworzy prezentację na swoim serwerze, a w e – mailu zamieszcza krótką informację zachęcającą do zapoznania się ze szczegółami. Wysyłka e – maili jest przeprowadzana wyłącznie z ofertą Firmy zlecającej (nie będzie łączona z inną ofertą ani informacją). Łączenie ofert jest dopuszczalne w biuletynach, ale Gastrona.pl dba o to, żeby nie łączyć ofert konkurencyjnych firm. W e – mailu powinny być zawarte kompletne dane teleadresowe, łącznie z linkami do strony www, e – mailami przedstawicieli handlowych, itp.

E – mailig ma również na celu zaktywizowanie: kanałów dystrybucji i przedstawicieli handlowych.
 
Reasumując, E – mailing obejmuje:

  • kolorowy szablon z tekstem, grafiką i zdjęciami;
  • informacje o ofercie, nowościach, wydarzeniach;
  • linki (odsyłacze) do dedykowanej strony w portalu Gastrona.pl lub do strony Firmy zlecającej;
  • zachęta z informacją o promocji, rabatach lub nagrodach.

Wysyłka e – maili wykonywana jest w pełni legalnie, portal Gastrona.pl posiada zezwolenia od swoich subskrybentów (hotelarzy, restauratorów, firm) na przesyłanie im treści informacyjnych i reklamowych.

E – mailing może być wysyłany do wszystkich subskrybentów na terenie całego kraju, lub regionalnie, np. przy okazji wystawiania się Państwa firmy na targach regionalnych, sponsorowania imprez kulinarnych – pokazów, konkursów, degustacji, itp.
 

3. Struktura bazy danych
 
Zasadniczą częścią skutecznej kampanii jest dobór właściwej grupy docelowej, w którym ważną rolę odgrywa ścisła współpraca, właśnie z Państwem jako Zleceniodawcą kampanii. Korzystamy z bazy Użytkowników, których profil odpowiada Państwa potrzebom (największa baza Horeca). Możemy bardzo precyzyjnie dobrać grupy docelowe.

E – mailing można bardzo skutecznie targetować. Przy wykorzystaniu kilku kryteriów jest on skuteczniejszy od tradycyjnego E – mailingu.

Ważna jest jednak jakość adresów.

Baza e – maili portalu Gastrona.pl składa się z adresów do właścicieli, osób zarządzających i decyzyjnych w restauracjach i hotelach. Pozyskana jest legalnie poprzez bezpośrednie kontakty: telemarketingowe, na zjazdach stowarzyszeń, podczas targów, pokazów i konkursów. Posiadamy zgodę na wysyłanie Ofert e – mailem.

Właściciel portalu Gastrona.pl prowadzi jeszcze inne portale branżowe: www.polishrestaurants.pl, www.polishhotels.pl, www.hotelmanager.pl, co pozwala na bardzo szeroki dostęp do osób związanych z branżą.

Zasięg branżowej bazy e – maili portalu Gastrona.pl jest największy z możliwych. Jest to wyspecjalizowana grupa Użytkowników, podzielonych bardzo szczegółowo według województw, typów obiektów, wielkości obiektów czy zajmowanych stanowisk.

Oto przykładowy podział obiektów noclegowych, gastronomicznych i firm obsługujących ten rynek. Do każdego obiektu/lokalu posiadamy kontakt do osoby decyzyjnej. Nasza baza zawiera osobiste e – maile pracowników firm z rynku Horeca, których tu nie prezentujemy: jest ich ok. 214.116 (stan na dzień 24 czerwca 2015 roku).

a) Obiekty noclegowe (stan na dzień 24 czerwca 2015 roku):

Województwa E-mail Rodzaj obiektu E-mail Rodzaj obiektu E-mail
dolnośląskie 1.684 dom wycieczkowy, turystyczny 782 pensjonat 2.115
kujawsko-pomorskie 1.014 gospodarstwo agroturystyczne 1.398 pensjonat ** 205
lubelskie 918 hostel, hotelik 586 pensjonat *** 132
lubuskie 718 motel 766 pensjonat **** 7
łódzkie 868 hotele 3.484 sanatorium, uzdrowisko 222
małopolskie 2.178 hotele ** 1.076 villa, rezydencja, apartament 1.163
mazowieckie 1.453 hotele ***  1.050 zamek, pałac, dwór 129
opolskie 627 hotele **** 268 nie przypisane 2.479
podkarpackie 1.049 hotele ***** 53    
podlaskie 748 ośr. konferencyjno - rekreacyjny 497    
pomorskie 1.576 ośr. rekreacyjno - wypoczynkowy 1.672    
śląskie 1.342 zajazd 811    
świętokrzyskie 711        
warmińsko-mazurskie 938        
wielkopolskie 1.144        
zachodniopomorskie 1.927        
 Razem  18.895

b) Lokale gastronomiczne (stan na dzień 24 czerwca 2015 roku):

Województwa E-mail Rodzaj obiektu E-mail
dolnośląskie 3.427 bar 5.097
kujawsko-pomorskie 1 685 fast food
1.768
lubelskie 2.129 cukiernia 1.345
lubuskie 1.280 kawiarnia 1.855
łódzkie 2.024 gospoda 378
małopolskie 2.694 karczma 410
mazowieckie 4.484 zajazd 710
opolskie 1.429 pizzeria 1.669
podkarpackie 1.221 sushi bar 309
podlaskie 902 klub 333
pomorskie 3.159 night club 65
śląskie 2.855 pub 1.582
świętokrzyskie 938 restauracja  10.795
warmińsko-mazurskie 1.376 restauracja **  979
wielkopolskie 2.363 restauracja ***  1.045
zachodniopomorskie 2.440 restauracja ****  268
    restauracja *****  53
    catering  2.388
    stołówka  653
    dom weselny  1.671
    nie przypisane  1.038
 Razem 34.406

c) Firmy (stan na dzień 24 czerwca 2015 roku):

Województwa E-mail
dolnośląskie 347
kujawsko-pomorskie 202
lubelskie 80
lubuskie 76
łódzkie 231
małopolskie 450
mazowieckie 1.429
opolskie 62
podkarpackie 88
podlaskie 80
pomorskie 300
śląskie 384
świętokrzyskie 39
warmińsko-mazurskie 93
wielkopolskie 626
zachodniopomorskie 156
 Razem 4.643

4. Korzyści z zastosowania e-mailingu:

  • państwa przekaz reklamowy, oferta, informacje handlowe trafią do osób decyzyjnych;
  • zostanie wzbudzona potrzeba posiadania/zakupu Państwa produktów czy usług;
  • zaktywizowany zostanie dział handlowy Państwa Firmy oraz kanały dystrybucji;
  • dla wzmocnienia akcji portal Gastrona.pl opublikuje dodatkowo felieton informacyjny na Stronie Głównej www.Gastrona.pl. Felieton może mieć taką samątreść jak E – mailing. Felieton jest bardzo dobrze „widoczny” w wyszukiwarce Google.pl jak też podnosi pozycjonowanie Państwa strony www we wszystkich wyszukiwarkach internetowych;
  • wzmocniony zostanie wizerunek Firmy, jako firmy nowoczesnej, wykorzystującej nowe narzędzie w sposób świadomy;
  • po każdym wysłaniu E – mailingu, otrzymacie Państwo raport zawierający dane adresowe odbiorców.

5. Koszt
 
Cena za wysyłkę jednego e – maila do Użytkownika portalu Gastrona.pl wynosi 0,50 PLN. Ostateczną cenę wysyłki E – mailingu ustalamy w oparciu o informację, do jakiej grupy E – mailing miałby być wysłany, czy istnieje możliwość powtórzenia wysyłki w ramach tej samej ceny w krótkim czasie. Wtedy też udzielamy ewentualnego rabatu.

Mam nadzieję, że przedstawione informacje przekonały Państwa o możliwościach E – mailingu. Pozostaje nam życzyć udanych kampanii reklamowych!

 

Tak, Gastrona.pl jest liderem na rynku Horeca …

Pozdrawiam,

Sławomir Grzyb
Dyrektor Zarządzający
502 392 206
slawomir.grzyb@gastrona.pl

Publikowanie, modyfikowanie i kopiowanie zawartości strony lub jej części bez zgody właściciela portalu jest zabronione.



 Wersja do druku         Poleć znajomym

Portal nie ponosi odpowiedzialności za treść i formę opinii wyrażanych przez użytkowników na łamach forum dyskusyjnego Gastrona.pl
Zapoznaj się z regulaminem.


KATALOG FIRM, Ostatnio dodane firmy: Smoker CHEF UNITED PAPSTAR Pizzola Kaleta Chłodnictwo Przemysłowe Testo Winterhalter Polska Rational Robvita Robot - Coupe LabelFresh Cukiernia M&K Debic Barry Callebaut iPOS LSI Software Chef Mate Grill Kamado BOBOQ POLAND expondo TECNOINOX Heinz Polska Gastromix Matlix Elmak Naczynia Polska CompArt International Baziółka Gros Frogut
 O Nas |  Kontakt |  Zarejestruj się |  Klub Gastrony |  Bezpłatne konto |  Bezpłatny biuletyn |  Polityka Cookies |  Opinie o nas |  Cennik |  Nasi Klienci
Copyright by Gastrona.pl 2000